Spanien Here I Come!

ska bli så groteskt jävla härligt att få åka ifrån sverige och all skit som pågår här. imorgon klockan 09.00 går bilen mot malmö flygplats. en vecka mellan sand och sol är precis vad jag behöver nu. hade jag fått välja hade jag dock stannat där 2-3 veckor till. kanske ännu längre? rädd att jag ska må så bra där och hamna i värsta depression när jag kommer hem. skulle inte förvåna mig ett dugg.

iaf, läste genom lite sms från "FalskaJävlaSmuts" hm, undra vem det kan vara? missade att jag fått ett sms av det igår, ja.. jag kallar människan för det, för det är just precis vad den är! ett det!
så jävla mycket skit det kommer ur den käften, helt sinnessjukt, kan inte förstå över huvud taget att man vågar ljuga och myta så extremt mycket. snacka om att vara blåst. en riktig jävla idiot. gud, tycker synd om det. riktigt jävla synd. kan inte vara lätt att leve med sig själv när man har så seriösa problem.
"18 och självständig" PFFT!, In my ass!

Det värsta av allt är att vi inte kommer att ha något internet, OMG, kan inte kolla facebook, bloggar eller lyssna musik på en hel vecka. hur ska detta gå? kommer ha fullt upp när jag är hemma sen med att kolla genom allt. intressant ska det bli.
iaf, nu ska jag kolla över allt igen, sen ska kaninerna flyttas, jag ska bädda rent i min säng - igen, vill att det är rent och snyggt när jag kommer hem. sen ska jag packa handbagaget. en bok! :D
ja, för det är typ allt jag kommer att ha där. min telefon och kameran kanske. och solglasögon/glasögon. that's it!
BYE SWEDEN, kommer sakna Linn&Paulina och mina älskade djur, INGET ANNAT!




- Like a fool, I trusted you...

jag har nått botten, utan tvekan. fuck vad jag ångrar mig...
jaja, gjort är gjort.
nu är det dags att vända och bege sig uppåt istället, tänker inte låta mig förstöra mitt liv mer än vad jag redan gjort. se livet från den ljusa sidan igen, blicka framåt och leva ordentligt med bra umgängen som inte hjälper till att trassla till saker och ting.
därför säger jag byebye till old crap och Welcome till all the new things! typ.. eller något liknande iaf. har insett att det inte går att lägga sitt eget liv åt sidan medans man leva någon annans. det finns inte.

därför, efter spanien ska jag se till att hjälpa syster på salongen, städning osv, ska dessutom dela ut ännu fler flyers, sen ska jag ta  kontakt med amanda igen, liksom en riktig vän. linn ska jag umgås MASSOR med när hon har tid, dvs inte jobbar. jag ska se till att umgås med paulina och ja.. massa annat roligt folk. festa och se till att slutet av sommaren bli bättre än början.

hästarna ska sättas igång, jag ska börja ridgymnasiet, lära känna massa nya människor och hästar. åh, detta ska bli bra. det ska det verkligen!

Ny dag Nya tag!


- Cause even if you show, and then I'll leave you screaming

http://www.youtube.com/watch?v=ceVQIcljRzE&feature=related

Von Benzo


Innocence, it gets lost with every simple
And through hell will I still try to make things better
And the liars, as I try to hypnotize you
For it all to seem like it was somewhere near you

Cause I don't wanna know
Sad sad me
And even if you show
And then I'll leave you screaming
Cause I don't wanna know
Dead dead me (yeah-eah yeah)
And even if you know
I won't believe you're happy here

Cause it all just seems to break you
And for everytime I try I can't get further

Cause I don't wanna know
Sad sad me
And even if you show
And then I'll leave you screaming

Cause I don't wanna know
Dead dead me
And even if you know
I won't believe you're happy

So please scream my name
I'll kill my spririt for fame
So please scream my name
I'll kill my spririt for fame
for fame for fame for fame

Cause even if you show
And then I'll leave you screaming

Cause I don't wanna know
Sad sad me
And even if you know
I won't believe you're happy here
Sad sad me, dead dead me, sad sad me

blundar för verkligheten
detta är jag...
och fyfan vad jag hatar det.

Medans jag väntar

sitter just nu i min säng och inväntar paulina. vi hade tänkt gå ner till hamnen vi med och antagligen köra glass, GOTT! känns dock mindre bra efter att ha kollat sig i spegeln med bara en sån gina topp.
fyfan... MÅSTE verkligen bli bättre på att röra mig. innan gick jag i princip varje dag tillsamman med matilda, promenader på 2-3 timmar. sen innan jag gick och la mig gjorde jag alltid MINST 100 sit-ups eller clips. sen red jag på det. nu har det blivit mindre av allt och mer av det goda. inte bra! så ändring på det!

iaf, sen ska jag till stallet och rida donnan. igår red jag båda ponnyerna, blev lite hoppning med båda på banan och GALET va duktiga dom är, båda två! Thilda speciellt som inte hoppat alls mycket i sitt liv skuttade glatt över allt jag styrde på utan att hoppa över för mycket (unghästhoppning), stanna gjorde hon inte heller. var någon gång när hon gick på tvären och blev sur. antagligen för att hon var lite trött eller skulle se om hon fick slippa. ställde sig rakt upp på bakbenen flera gånger, pajas!
Tamara gick också toppen, red på nya bettet för andra gången och hallå vilken skillnad. fick ihop henne så himla bra vilket gjorde det lättare att hoppa. underbara hästar jag har! :D

nog pratat om det, bara  tråkigt för dom som inte är intresserade. nu ska jag fixa undan lite kläder och bädda sängen innan paulina kommer. sen bär det av mot hamnen.
CIAO


sämst kvalite i know. men hästen är ändå fin! :')


- Till och med när jag blundar är han där...

det börjar faktiskt ta på en vid detta laget. förstår inte varför han fortfarande finns med i bilden trots falska förhoppningar, svek och en lång tid utan någonting.
jag är den människan som genom att blunda för verkligheten lyckas ta mig genom saker och ting. man skulle kunna säga att min fantasi räddar mig vid jobbiga tillfällen eller stunder och, många tycker väl att det är ett dumt eller ett dåligt sätt att ta sig vidare på, men för mig fungerar det. eller det har iaf fungerat tidigare. fram tills nu...
vad jag inte säger till folk är att han finns inom mig varje dag. han har redan satt sina spår och dom sitter där han satte dom. går inte att sudda ut. för även om han en tid var "den ända", ja liksom.. den ända just då, och nu inte är det längre. så har han varit det, och det kan jag inte ändra på.
och just det påmindes jag om inatt.
han fanns där. vi gjorde allt det där vi gjorde den natten.
allting kom tillbaka till mig efter det. alla minnen, alla ord, han. nu kan jag inte få honom ur mitt huvud. allt jag ser är han. fan alltså...


http://www.youtube.com/watch?v=gv9hrQzU0cA

You..
Do you remember me?
Like I remember you?
Do you spend your life
Going back in your mind to that time?

Cause I, I walk the streets alone
I hate being on my own
And everyone can see that I really fell
And I'm going through hell
Thinking about you with somebody else

Somebody wants you, somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breathe, without you it's lonely
Somebody hopes that one day you will see
That somebody's me
That somebody's me

How, how did we go wrong?
It was so good and now it's gone
And I pray at night that our paths soon will cross
And what we hide isn't lost
Cause you're always right here in my thoughts

Somebody wants you, somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breathe, without you it's lonely
Somebody hopes that one day you will see
That somebody's me, oh yeah

You will always be in my life even if I'm not in your life
Cause you're in my memory
You, will you remember me?
And before you set me free, oh listen please

Somebody wants you, somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breathe, without you it's lonely
Somebody hopes that someday you will see
Somebody's me, that somebody's me
That somebody's me, that somebody's me,
Oh yeah...

- They don't really care about us


detta fruktansvärt söta liv anlände hos djurambulansen efter att ägaren försökt ha ihjäl den.
ett vittne hade sett honom smälla hunden i marken och sen försökt dränka den.
jag kan inte på något sätt i hela världen förstår varför man skulle vilja skada ett oskyldigt djur på det sättet. det går inte, jag får inte ihop det. och att vara så fruktansvärt brutal och okänslig.
vad har detta djur gjort för att förtjäna detta? hur kan man se ett annat liv i ögonen och sen behandla det på detta sätt? det går inte.. det FINNS inte. fyfan för vissa människor. FYFAN!

hade jag kunnat hade jag räddat alla stackars djur i hela världen som inte har det bra eller behandlas med rättvisa. djur som har hamnat hos människor som är så respektlösa och idiotiska som mannen med denna hunden är. jag tror på en morgondag. och jag hoppas för mitt liv att den inom snar framtid kommer att se annorlunda ut.

ytterligare två kaniner har kommit in till borg. två unga, friska och fina kaniner. 
har dom inte fått nya hem efter helgen avlivas dom.
jag kan inget annat än att blunda för verkligheten.
är det verkligen såhär det ska behöva vara?


"nyp dig i armen så känner du inte den andra smärtan!"

mjo, något i den stilen var väl vad man fick höra när man var yngre. till exempel om man skulle ta en spruta eller något annat man trodde skulle göra jätte ont. nu då? tror inte att ett nyp i armen skulle kunna stilla min nuvarande smärta. möjligtvis om jag sätter mig och sågar i den. eller okej, kanske räcker med att jag tuggar på den. vet inte. men något åt det hållet skulle nog behövas för att dämpa.
kvinnor har visst en del fördelar. men jag undrar inte om det finna waaay more nackdelar..
för när jag tänker efter. så kommer jag inte på en ända fördel. möjligtvis att vi kan sminka över våra finnar utan att få en massa "förolämpningar" från alla håll och kanter. om nu bög är en förolämpning egentligen. enligt mig, aboslut inte. inget fel på att vara homosexuell.
gud, känner att jag drar mig från ämnet. det jag vill säga är. att mensvärk är fan ta mig den värsta smärtan en individ kan handskas med. iaf om man räknar bort sån som bara händer. liksom, bryta ett ben, få en kniv genom handen, få en stor fet sten i huvudet.
detta hör till vårt liv. denna smärtan som skulle kunna förekomma en hel vecka VARJE MÅNAD!
fyfan säger jag bara. fyfan!
just nu kan livet inte bli mer orättvist.

nu ska jag ta och läsa lite fredagsfräckisar ur Gert Fylkins bok och hoppas på att bli trött. blev bara allmänt ledsen på livet efter att ha kollat just like heaven, en av de absolut finaste filmerna som finns om du frågar mig. men fan.. man kan inte annat än att känna sig ensam efteråt.
tänk att få leva som i en film. hur illa det än är, så slutar det oftast på ett bra sätt. hur bra hade inte det varit?

nog skrivet. boken nu, imorgon ska jag upp kvar i sju för att åka till falsterbo med mamma. hoppas och ber för mitt liv att mensvärken gått över. annars vet jag någon som kommer vara grinig hela dagen och en mamma som kommer få utbrott.
snälla, är det för mycket begärt?

godnatt.



Utan oss hade inte mycket av dig och ditt liv fungerat.

JAG KAN GÅ! yeeeeaaaay! fötterna mår så galet mycket bättre idag. känns såklart när jag går på dom ochont gör det ibland. men att jag bara kan gå ordentligt på hela foten och inte behöver kämpa mig fram på utsidan av hälarna känns toppen!
Jag hoppas på att få rida idag men tror inte det, mamma är iväg och handlar. mat till oss och till min ponny. syster var i stallet tidigt och gjorde klart allt som ska göras - tackar!
men det betyder att mamma inte vill åka upp och bara sitta av massa tid medans jag rider utan hon måste göra något under tiden, annars får hon som många andra mammor lite damp här och var. och eftersom stallet är klart antar jag att hon bara åkte upp och slänger in dom och fodrar. that sucks!

senare ikväll kommer syster och hämtar mig. ska sova hos henne för att hon, petter och deras granne åker till tyskland imorgon för att handla sprit. båten går typ halv 6 eller 6 på morgonen och eftersom dom inte kan låta Cazper vara hemma så länge ensam utan att få komma ut ska jag ta honom på morgonen och under dagen. jäkla tur du har oss systeryster. hur fan hade du fått ihop ditt liv annars? ^^
inte för att jag klagar, kommer ha det super mysigt med bådde Cazper och Stella. är vädret fint tar jag och matilda hundarna och går ner till stranden. det lär uppskattas!


Imorgon - Ny dag, Nya tag!

imorgon vad händer då? ja jag får se var mina fötter säger och tillåter mig till att göra. stoppar helst inte ner dem i ett par skor.. går helst inte rundor heller. så får ju helt enkelt se vad jag kan åstakomma med. förhoppningsvis kan jag sola och placera fötterna i skuggan = SNYGG BRÄNNA! . OM det nu är väder för att ligga ute. att sova med smink var en DUM ide. ser ut som jag vet inte vad i ansiktet. så behandlingar i massor ska jag göra. samma sak med mitt stackars hår. funderar även på att måla naglarna. inte snyggt nu när de växt ut. ser jätte knäppt ut! (ja jag har gjort gelé)
nu ska jag nog starta en film. tror det blir the holiday, phat girlz eller how to lose a guy in 10 days.
någon av de vanliga haha!
lär dock inte kolla på en hel film. är såå trött efter att bara ha sovit någon timme inatt.
så får se när det är dags att ge sig.
annars, godnatt och sov gott!



random bild.


- When death do us apart, I'll keep our memories in my heart


bild somframkallar minnen, skrattoch tårar.
fruktansvärt vad jag saknar denna individ.
en av mina absolut bästa vänner.
varför?
Just Joss - min älskade vän



Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

- Hur kan man nångonsin va beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig "Var inte rädd"

- Men säg mig hur kan man nångonsin va beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel..

Du spred ditt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund

- barfota utan strumpor och skor plus lite dramatik.

att gå på svart asfalt sent en het sommardag, dvs att solen strålat under flera timmar på den är INGET att rekommendera. efter att ha varit så varm och inte velat gå i klackar bestämde jag mig för att gå hem från bussen barfota. tänkte faktiskt inte allspå attmarken skulle vara lika varm som en spis vilket jag inte heller kände förens sista 100m hem. då den svarta asfalten återstod. fyfan säger jag bara. stora blåsor har jag och varje steg är en riktig pain. fastå andra sidan bör jag inte klaga. vem är så dum som gör en sån sak? varför inte tänka ett steg längre? xD haha, ja jag får helt enkelt skylla mig själv! =)

igår var det fest/chillkrök i laröd. kan inget annat än att älska vissa människor. så jäkla roliga, trevliga och härliga. åter igen - FETT AVUNDSJUK PÅ LINN DEN JÄVLEN, snacka om kap! :'O men eftersom hon är min bästa vän kan jag inget annat än att vara så galet glad för hennes skull. hoppas verkligen för allt i världen att det fungerar som det ska. hade varit så himla perfekt!
love you girl - GO FOR IT!

kvällens slut fick inte jag uppleva dock, vilket jag nogär jäkligt tacksam över? hörde att det blivit världens kaos och sånt är alltid tråkigt. speciellt med tanke på vad allt handlade om.

det finns inga falska eller äkta vänner.
antingen är man äkta, dvs en vän, eller så är man falsk, dvs ingen vän alls.

jo faktiskt. är man "falsk" då är man ingen vän. är man "äkta"är man det. falska vänner existerar inte med tanke på vad ordet vänner står för. vad det betyder. vad vänner gör för varandra och hur pass långt man är villig att stå upp för en annan person. liksom hur man behandlar folk, visar hänsyn och respekt. en person som inte gör det är ingen vän över huvud taget. så det här med att vara en falsk vän eller en äkta vän finns inte enligt min mening. det bara är så.


samma bild som i förra inlägget men orginalet denna gången.
det för att jag älskar min snygga bab'e så galet mycket och hon är ett helt utmärkt exempel på hur en vän är.
Linn Persson ♥


"Ändrade planer"

ja allstå förra inlägget blev fett skumt eftersom jag mitt i allt blev bjuden på fest av Linn.
"jag har inget planerat..." - "ikväll blir det fest..."
o.o
hahaha, jaja. skit samma. blev som sagt bjuden på fest ikväll så nu har jag ju något att göra! AWESOME!
kommer bli fett kul alltså! hoppas jag? haha, klart det blir. alltid kul med mina girlz! okej.. Linn och Corre iaf. partypinglorna nummer 1 om ni frågar mig! :)

ska iaf återgå till städningen nu.
ByeBye



TODAAAAY

okej har märkt att jag är SÄMST på att komma på passande rubriker. eller ja, rubriker över huvud taget. består ju bara av något ord nu mera. tråkigt! :O
jaja whatever. kanske inte det som är det absolut viktigaste?
idag har jag inget planerat. syster fick fara iväg med djurambulansen till falsterbo och blir väl antagligen borta hela dagen. därför kommer jag till att ha två ponnysar att rida idag, UNDERBART! älskar verkligen att jag kommit igång lite mer nu och fått tillbaka suget efter hästarna och ridningen efter en periods "jag orkar/vill inte". dessutom har kullabygden startat igång deras sommar pay and jumper nu så får jag igång thilda blir det till att dra ut på iaf någon av de som kommer att finnas.
så rida ponysarna blir prio ett för mig idag. så kul!

nu ska jag ta och städa mitt rum, fyfan som här ser ut alltså!
och ikväll blir det tydligen fest! :'O
AAAAAAAAAAAAAH, gud va roligt, TACK LINN!
dvs att jag ska leta upp lite snygga kläder och så redan nu, sen blir det som sagt att dra sig till stallet.
CIAO!




två lite härliga bilder på Tamara sen höstas någon gång. älskar ponnyn!




tre ors räcker, HON ÄR LÄCKER!
lilla bebisponnyn, galet så fin hon är alltså! ska nog se till att göra något av dig. för du har det. det vet jag om!
Miss Mathilda


FREDAGSMYS?

Du ska inte vara glad att många vill ha dig..
Billiga varor har många köpare..



gillade bara citatet ovan, ibland blir man så sur på vissa folk som älskar sig själv av anledningen att de har mycket uppmärksamhet från olika håll och kanter, bland annat pga utseende.
iaf så var det absolut inte det jag hade tänkt skriva. skulle faktiskt inte skriva över huvud taget. men när jag hittade citatet ville jag lägga in det och ja, så blir det lite mer. ungefär som när man bara ska handla "lite", liksom bröd och mjölk. äe vi tar det med, en sån behöver vi, men kolla nu har dom ju detta... osv osv.
kan passa på att säga att jag och matilda varit ute på en riktigt lång runda. länsta på länge. kändes verkligen i ben och fötter efteråt - HÄRLIGT! ska vara försöka hålla i detta så det ger reslutat. inte lönt att gå långt en gång då och då.
red också min prinsessa innan idag, fan va stark hon var! mjukare och rundare gångarter än vanligt. men gud, stark var hon iaf! haha, min snutt! blir pelham imorgon så jag inte behöver dra i stackaren!

nu sitter jag iaf i min säng och lyssnar musik - IT katy perry, riktigt grym enligt mig. snackar med lite folk på fb och snart ska jag sätta på en film. kom på att det är fredag och jag gör detta.. i pyjamas.. inte okej!
fredag/helg/SOMMARLOV - FEEEEEEST!
med andra ord alltså - INTE OKEJ!
fine om man har festat hårt massa helger innan, men det har jag ju inte. därför är jag lite besviken på mig själv. haha, men skit samma. laddar energi tills det verkligen blir fest istället. vilket det blir inom en snar framtid hoppas jag. ska ju dessutom skicka iväg mamma och pappa en helg och ha egen fest. AWESOME!
pepp, pepp, pepp!
nu ska jag fortsätta lyssna mysik, säga godnatt till mina vänner och sen kolla film,
puss


matilda paulina julia
från en fest för ett par veckor sen

- När man är både glad och mindre glad.

för första gången sedan jag lämnade mitt första, drömde jag om det. om oss. kan verkligen inte förstå varför. får liksom inte ihop det hur jag än vrider och vänder på det. känns bara så otroligt skumt och extremt opassande. inte för att jag får en massa tillbakablickar eller känner någon slags saknad. absolut inte, det är över för längesen, helt dött! undrar bara hur det kommer sig, att jag inte förens nu fick återuppleva det i en dröm.

iaf, igår var det en sån bra dag. var på väla ett ex antal timmar och fick med mig lite fina saker hem. matilda den jäääävlen bokade tid för tungpiercing medans jag bara fick höra på och känna avundsjukan kväva mig inifrån. det verkligen bubblade i mig ett tag, vill ju också göra det! så sur jag var! gick dock över ganska fort då jag blev deprimerad istället. haha, fyfan. hon ska pierca tungan och jag mitt ena öra? hur orättvist är nu inte det då?
bara för det ska jag nog piercad det andra också. fast å andra sidan känns det jätte onödigt ifall jag inte kan ha hål i det örat jag inte har i nu. får väl helt enkelt se.
snart kommer jag iaf söka upp någon "privat" piercare och pierca tungan ändå. sen får jag dölja det i ett par månader framöver bra. det skulle väl kunna gå?


RSS 2.0