Ridgymnasiets 10års jubileum!

fyfan vilken underbart bra och rolig dag. blir helt varm när jag tänker på hur bra allt gick, hur bra ponnyn skötte sig, hur imponerade alla blev och hur roligt vi hade. kommer inte ihåg när jag hade såhär kul senast alltså, och eftersom det mer eller mindre var en tävling så verkligen längtar jag efter att få komm ut på banorna igen!

Ilse som jag lånade tyckte också det var sjukt kul, hon gick som en klocka hela tiden, hoppade fantastiskt fint och sprang som en jäkla jubelidiot. känslan av att gasa genom hela ridhuset är verkligen obeskrivlig, att känna hur ponnyn verkligen drar på och galopperar genom hela kroppen i 190 knyck med öronen framåt. jag älskar det!

tyvärr blev det inga jätte bra bilder, några när vi stod stilla. ridbilderna ser hemska ut, mamma och elin suger verkligen på att fota.. inga bilder från banan heller. suucks!
men här är några iaf, fina fina fina ponny!











diggade våran outfit, va skulle vara ett guld och ett silver lag och självklart blev vi guld. så vi smyckade ut både oss själva, ponnysarna och utrustningen i julgransglitter av färgen guld. blev ganska snyggt faktiskt! ;)
föredrar dock när det är enkelt och stilrent, så när det är vanlig tävling hoppar jag nog glittret ^^

i vilket fall som helst så var ponnyn en guldklimp, skulle kunna skriva det tusen gånger till, blev så jäkla imponerad. har inte ens ridit henne i två veckor, hoppat ett hinder gjort av en stol en pall och en plastpinne på kanske, 50cm innan, och nu g¨r vi in och drar runt en 75cm bana. inte direkt höga hinder, men som sagt, ponnyn har inte gjort något på år och inte jag heller.
så hon får en guldstjärna! :)♥


RSS 2.0