Back home!

ja det är lite så det känns faktiskt.
från 11 i morse tills 8 på kvällen har vi plockat ner hagar, samlat ihop säkert 100 stolpar, snurrat ihop 1000 meter tråd om inte mer, städat ur alla grejer i stallet, hästarnas och ryttarnas - lixom allt mat, all utrustning, täcken, schabrak, mathinkar, mattunnor, vattenhinkar, saltstenar, grimmor, lindor, skydd, back on track saker, borstar, hjälmar, spön, sporrar, vantar mm. städat boxar, lastat in 2 pallar spån i släpet (jätte många jätte tunga balar), lastat in säkert 50 balar hö + 20 balar halm. och imorgon har vi fortfarande MINST lika mycket hö kvar. nej.. vi har nog mer till och med. vi räknar med två rundor till. gud.. detta har tagit oss heeela dagen och vi är verkligen slut. iaf, sist tog vi hästarna, dom verkade smått chockade över att gå in i transporten så sent på kvällen när dom vanligtvis får kvällsmat. stackarna!
men dom såg ut att trivas båda två, det ända jag ska fråga är om dom kan sänka tamaras boxdörr så hon inte behöver sträcka sig för att se över. gör dom det är allt i princip perfekt. fint och mysigt, både stallet och allt runtomkring. känns lite som att ha kommit hem. stod där trots allt 6 år innan vi flyttade.
så imorgon blir det en super check så att jag är säker på att dom trivs, hästen ska borstas och mysas med, på måndag vet jag om jag kan börja rida eller inte. HOPPAS! saknar det.

nu ska jag äta, ciaaaao!


- We're the perfect two!



http://www.youtube.com/watch?v=eyYsW5v9Quk&NR=1


You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain and I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date

You can be the hero
And I can be your sidekick
You can be the tear That I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or you can be the sun when it shines in the mornin'

Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause you're the one for me for me
And I'm the one for you for you
You take the both of us of us
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages
You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together

Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause your the one for me for me
And I'm the one for you for you
You take the both of us of us
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya

I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause your the one for me for me
And I'm the one for you for you
U take the both of us of us
And were the perfect two
Were the perfect two
Were the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two
yeah, yeah

 ♥ 


- you don't live without a reason

jag har a hard time right now.. hästen är verkligen inte som hon ska. inte alls. tror hon har något virus. det eller mask. ja.. någonting är det. hon är super trött och hängig. när man tar in henne från hagen får man praktiskt taget släpa in henne. hon som annars brukar komma i 100 knyck till grinden för att få komma in och äta mat. hon andas tungt och är allmänt tung att rida. inte alls min ponny. hon som alltid är en diva, hon som alltid placerar sig högst på prioriteringslistan. som inte låter någon annan, varken ponny eller övrig individ få den uppmärksamhet hon kan få. det, det är min ponny det. and I want her back. need her back..
såå, imorgon direkt efter skolan ska jag till stallet, vet. kommer ut och tar blodprver på henne och jag hoppas av hela mitt liv att vi får reda på vad problemet är. det gör ont att se henne såhär.


min favorit


Hästar, hästar & mera hästar!

efter en "hård" dag i skolan kommer man hem, kommer på att man inte har några läxor eller annat plugg så för min del var det bara att invänta mamma.
slutar med att man somnar i stolen framför tv:n... BRA! -.-'
hade ingen aning om att hon slutade 5, roligt att jag suttit av hela jäkla dagen för att vänta på henne. hade kunnat be pappa köra upp mig till stallet för flera timmar sen. men nädå. då har man som sagt suttit av en hel dag, blivit super trött och deg i huvudet för det och det kommer att bli en stressig dag i stallet idag igen. underbart!
aja.. så blir det ibland.
ridningen i skolan idag gick så galet fint. älskar hästen jag har och läraren verkar älska mig.. hihi (a)
fått höra mycket om stoet jag rider, att hon är detta och hon är det. hög i nacke, svår att rida, ör galen i hoppning osv. jag har inte märkt något. hon är helt underbar när man hittar knapparna. love love love!

iaf.. nu ska jag till min egen häst. hoppas på att hon är på min sida idag då hon inte var det igår.
we'll seee! :)


debuten LB össjö - vinst


"Never say Never"

igår kväll hade jag inte allt för mycket att göra om man säger som så. låg mest i sängen och var trött och då var klockan inte ens 8, därför kändes det inte helt rätt att gå och lägga sig. och som vanligt när jag inte har något att göra och inte känner för att sova slår jag på en film. liksom vad är mysigare än att ligga i sängen med film i knäet? inte mycket om man frågar mig.
problemet är bara att de filmer jag har på datorn har jag kollat på en sådär jätte många gånger - ALLA!
inte lika spännande. laddade därför ner en film jag sätt för längesen som jag tycker är jätte söt, a cinderella story. när den var klar började jag kolla på den, 10 minuter in i filmen förstår jag att det är fel film jag laddaat hem. öööh, suck! så radera och ladda hem igen. en andra gång och det blev fel.. -.-'
blev ganska sur så försökte hitta lite andra filmer istället. tillslut slog det mig att jag aldrig sett never say never, ni vet filmen om justin bieber. och jag menar varför inte? så ladda hem den. ja då vart den givetvis super seg. så när den var klar var klockan halv 12, lite väl sent att börja kolla film då, speciellt när det är en film på nästan 3 timmar. så nae, igen med datorn och sen kämpade jag med att försöka somna. gick ju som det gick.
upp i morse, skolan, hem, äta och seen the bieber movie. kan meddela att jag aldrig varit ett fan av honom. tycker visst han är bedårande och sjunga kan han verkligen. och efter filmen, ja jisses. han ÄR verkligen skit duktig. och han verkar dessutom vara en as skön kille som älskar att jävlas med sina vänner. awe, haha!



nog pratat om the bieber. nu ska jag ner och dricka vatten (jaha och vem bryr sig?), sen invänta mamma så jag kan åka till stallet och rida min prinsessa! ♥


Vart tar tiden vägen?

jadu, den som kan svara...
dagarna bara flyter iväg och det känns inte som att jag gör något vettigt över huvud taget. skulle åkt med till stallet idag och ridit min prinsessa lite. perfekt tänkte jag då världens sötaste Lina körde mig hem från skolan. men, efter att ha parkerat utanför huset kom vi inte längre. inte på de kommande 3 timmarna. jisses, 3 timmar och det kändes som att vi snackade 20 minuter. lyckat!
därför åkte mamma upp själv och pussade på ponnyn från mig. tror inte hon hade velat komma ut idag i och med vädret ändå så allt för dåligt samvete har jag inte! men imorgon blir det ändring på det, hon måste få röra på sig. hoppas inte det regnar mer så jag kan rida runt Sven-Olles, hade behövt det, men regn = ingen sven-olle.
därför håller jag tummarna.

btw kommit på att jag borde börja träna mer hoppning. hur vet jag inte då jag varken har en häst, mark eller tränare. hm.. flyttar vi tillbaka till Ria så har jag ju en bana iaf. WAOW, alltid något!

nu ska jag sova, börjar halv 11 imorgon - tufft! :(
haha, därför är det godnatt på alla.
puss&kram&gosemos!


Godmorgon!

Godmorgon måndag! känner mig super peppad inför en ny skolvecka, kanske har med mitt underbara schema att göra? don't know, men något är det iaf.
vädret är helt åt helvete idag och humöret är fortfarande uppe, får nog tacka papsen för det som kör mig till skolan idag. han ska ju till malmö, remember?
och imorgon har vi hoppning på skolan, kommer bli skit kul då jag har den mest dampiga hästen av dom alla. det är i princip ingen som vill ha henne vid hoppningen då hon gör stora luftsprång, blockningar och andra ryck efter hinderna. skit kul om du frågar mig, upplever det som ett sätt för dom att visa glädje. att det vi gör är kul.
varför? jo för att öronen hela tiden är framåt och hästen hoppar med samma inställning vidare utan några som helst motstånd.

anyway, nu ska jag lyssna på musik resten av tiden fram tills vi ska åka. börjar som sagt 10.00
Ciao Bella


mer ofotogenisk människa får man leta efter.
men nallen är ganska snygg!


Vad regn hindrar.

regn brukar faktiskt inte få mig att stanna inne med hästen men idag fick det bli så. skulle tagit en skrittrunda då ponnyn min inte känts helt 100 på senaste tiden. tror det är ett bakknä som spökar. och för att underlätta är det bra om hon kan komma ut och röra på sig lite. därför hade det som sagt varit perfekt med en liten promenad. men men, får ta det imorgon istället, känns hon bra så blir det mer ridning senare i veckan och känns det bra då med så låter jag det rulla på. om inte så ringer vi vet så får han kolla på henne.

imorgon är det skolan som gäller, papsen ska till malmö så eventuellt kan jag åka med honom. annars får jag ta mig till bussen. fortfarande inte lärt mig busstiderna, men men. det kommer väl det med antar jag.
därför är det dags för mig att säga godnatt och hoppas på att jag somnar fortare än snabbt.
sweet dreams.


btw jersey shore har börjat igen, nu i italien. SWEEEET! :')


Ny kategori

haha, kreativ rubrik ^^
menmen, whatever. ska byta om nu sen ska jag till min fina ponny. blir endast en skrittrunda idag. uppdeterar om varför senare ikväll. kan tänka mig att det kommer att bli mycket "har hänt" uppdatering nu framöver.
sånt som hänt under tiden jag inte bloggat. längtar vi efter huh?

iaf - byta kläder, stallet, blogga.
ciao!


Tamara ♥


Meningen med livet.

jag har praktiskt taget funnit meningen med livet.


Börja blogga igen?

funderar på att börja blogga igen.
anledningen till varför jag slutade var för att livet strulade till sig ordentligt och allt utom negativa och deprimerande saker försvann ur min livsbild.
nu är saker och ting påväg att blir bra igen. vissa saker har jag lämnat bakom mig, nya har fått ta över och vissa saker B-arbetar jag sakta men säkert. så nu när jag fått lite positiv energi igen blir jag sugen på att starta om på nytt med bloggen. skriva lite mer om skolan, mina lektioner - ridningen! och ridningen hemma.
vi letar dessutom nytt stall så när vi flyttat hästarna lär jag ha en hel del att blogga om.
wihoo, detta kan kanske bli lite bra. eller.. bättre än innan.

det var allt jag hade att säga, hoppas linn blir happy över att jag valt att dra igång igen.
puss på dig bästa vän! ♥


RSS 2.0