For the first time ...

http://www.youtube.com/watch?v=341vSMO5ISU&feature=relmfu

... this times are hard


Uppskattar livet lite mer just nu!

nårrgården idag då, JAA! hade jag haft pengar hade jag mycket hellre haft hästen där. mycket roligare att ha en vän att rida med som matilda och sen dessutom allt annat trevligt folk som är där.
hade varit mycket roligare än att stå där vi är nu, faktiskt.
men men, det är som det är och det kunde varit betydligt värre, så klagar gör jag inte. säger bara det hade varit roligare. men iaf, nårrgården, ska rida ut felix tillsammans med matilda och adamo. red honom lite igår tillsammans med charlotte och eva, blev dock bara skritt och lite trav. så idag blir det lite mer, sjukligt kul.

sen nästa vecka blir det att "flytta hemifrån", ska bo med paulina då hennes pappa är bortrest, HÄRLIGT! då behöver man inte tänka på att komma hem nykter och uppföra sig. hahaha ;)

iaf, nu ska jag byta kläder sen blir det att ta sig iväg. mamma tar min pärla idag, blir bara att gosa med henne. typiskt, skulle hunnit med dom idag också, men tyvärr. får bli skrittrundor imorgon istället.
nuuu, RIDKLÄDER!


drömma kan man ju...
Bomerang


"Kärlek vid första ögonkastet"

idol börjar förvisso bli lite old stuff, men kan inget annat än att hänga framför tvn när Robin Stjernberg står i centrum. vilken jävla röst den killen besitter.
från hans första audition har jag bara avgudat killen.

http://www.youtube.com/watch?v=VBDLvA-G-LI

lyssna och njut!


Robin Stjernberg ♥


Världens sämsta bloggerska - yeay that's right!

rubriken fånger mig i ett. haha, jag är verkligen sämst på att blogga.
ibland är det kul att skriva av sig, inte bara om dåliga saker utan saker man helt enkelt bara vill dela med sig av. andra dagar är det verkligen ansträngande att bara tänka på att man skulle kunna göra ett inlägg omnågot som hänt eller något man gjort. knasigt? ^^
jaja, jag är hobby-bloggare. då går det i perioder!

kan ju ta och meddela att jag fått ett "jobb", hur awesome är inte det på en skala? trodde inte jag skulle få jobb någonsin. när jag ser på mig själv måste jag erkänna att jag känner mig inte kapabel till att ha ett jobb. är varken självständig eller drivande när det gäller sådana saker. men, fick ett jobb hos tjejen jag har min APU hos, ska hjälpa till med allt som har med hästar att göra. mocka, sätta hö, fylla vatten, hantera föl, unghästar, hjälpa till med löshoppningar, inridningar, visningar på försäljningshästar, rida privata hästar, utsläpp och insläpp, fodringar, städning av stallar och hagar, longering, tömkörning.. osv osv. i princip allt.
ingenting är omöjligt - nä, så kan det nog vara trots allt.

så med andra ord trampar jag inte längre i rosenbuskar invaderade av tistlar. jag börjar sakta men säkert närma mig rosorna för att sedan flyga upp mot himlens alla moln.
låt det flyta på nu....


för det första hade jag waaaay 2 much smink runt ögonen
fula stallkläder
& ja linn.. så mycket hår hade jag inte heller på den tiden.
men en sockersöt ponny hade jag allt!


You smile, I smile

Världens mysigaste date med min finaste Paulina idag. blev en fika på kak-boden bestående av MASSA snacka. galet längesen vi sågs sist och verkligen fick snackade ut. så hade en hel del att prata igenom och berätta för varandra. skit mysigt hade vi, så tack till mitt höganäs-hjärta!

mamma och syster är i stallet, hoppas verkligen att dom klipper min häst idag. det behöver hon verkligen! anledningen till att jag stanna hemma är för att jag träffade paulina och för att jag måste plugga.
buhu, stackars mig!
haha, mer bloggande senare? mja, kanske kanske inte. får se om jag orkar.
annars, ha det bäst tills nästa gång.


blev ingen chai-latte idag, men nästa gång alltså!


Inget vill som jag vill!

har väntat på att kunna klippa min häst i 4 dagar nu. ena dagen är det så dimmigt av fukt så att hästen inte går att klippa så blöt hon är i pälsen och andra dagen är det solsken och 19g och då rinner svetten. såhär har det varit i 4 dagar nu. ÅÅH, kan ju inte rida! hon blir svettig bara av att skritta lite. snacka om att kunna vara frustrerad. jag känner på mig redan nu att mina planer om att delta i duellhoppningen på skolans 10-års.jubileum kommer gå åt helvete. aldrig kan någonting jag längtarefter rulla på och fungera som det ska som det gör för alla andra. det är ALLTID någonting. inte nog med att hon ser ut som en björn. hon har precis haft en infektion i kroppen, så vila gjorde hon ett bra tag. och nu när det är bättre är hon jätte slapp i sitt ena bakben. GREAT! varför har jag häst egentligen? ingenting går någonsin som jag vill vad gällande dem.
så många gånger jag önskat att jag kunnat göra något av min ponnytid. HAH, den bara rinner ut i sanden. kommer aldrig komma någon vart. iaf inte dit jag vill.
och ännu svårare är det när man har folk i sin omgivning som bestämt inte ska sammarbeta utan bara jobba emot en. åååh.. blir så trött.
om nu inte min häst skulle vara kapabel till att vara med i duellhoppning. ska jag se till att låna mig en ponny. och jag vet precis vilken. och fan ta dig om du inte tillåter mig attstå på egna ben och ha kul!

så, nu tror jag att jag avreagerat mig för dagen.
jag ska bli bättre på att uppdatera, lovar!
eller nej det lovar jag inte alls förresten. för det har jag redan gjort så många gånger och vad har hänt?
mjo.. ingenting direkt ^^
haha, aja. nu ska jag ner och baka kanelbullar med mamma. snart kanelbullens dag!
puss




saknar att tävla....


Den där lilla klumpen i magen.

color me blue I'm lost in you
don't know why I'm still waiting
many moons have come & gone
don't know why I'm still searching
don't know anything at all

"efter regn kommer solsken" "efter solsken kommer regn"
...
vet jag inte riktigt vad som hände. men något som absolut inte borde ha hänt hände iaf. sånt man nu i efterhand blir så arg och sur på sig själv över.
hon, den, det.. förtjänar det inte. verkligen inte. det hon gjort är inget man någonsing ska förlåta.
vilket jag aldrig tänker göra heller. men i vissa stunder, känns allt så hopplöst och så meningslöst.
jag hatar dig.
och du då. ännu bättre. vilket falsk svin du är. allt du sa till mig, var det bara påhitt för att försöka få mig att tycka om dig mer? eller vågade du inte stå för vad du egentligen tyckte och ville?
kan ärligt talat säga att jag skrattade dig rakt upp i ansiktet. för du är patetisk och pinsam.
din roll som snäll och ärlig råkade ju visa sig vara ren bullshit.
p a t e t i s k t
"efter solsken kommer regn" "efter regn kommer solsken"

trots gårdagen vaknade jag upp med ett leende på läpparna.
drömmen,
du fick mig att vilja somna om och fortsätta drömma. viljet jag gjorde.
senast jag hade en sån känsla var i sommras under sommarlovet. man drömmer om någonting som är så verkligt och så pass härligt att man bara vill somna om och fortsätta drömma efter att man vaknat och insett att det inte hände. man vill veta vad som händer näst. hur drömmen slutar. detta hände mig hur många gånger som helst. liksom de dagra man "sov" till 1 - 2 på dagen.
idag ringde klockan 9 och jag var döpigg. tackar skolan för att jag kommit in i en så bra sovryttm. går och lägger mig i tid och går upp i tid. men trots detta, klev jag inte ur sängen förens 11, och det pga dig.
hade drömmen fortsatt som den gjorde när jag verkligen sov hade jag nog fortfarande "sovit", men det blir så knepigt när man bara halvsover och fantiserar. inte samma känsla, inte samma upplevelser.
att drömma är som att kolla på en film ungefär. och ibland är man själv med i den. men man ser ändå allt som händer. tänker man, då är man i princip bara regissören.
så 11.00 klev jag ur sängen, piminner mig själv om att det bara var en dröm, men låter mig ändå glädjas av den.




now you're a song I love to sing
never thought it feels so free
now I know what's meant to be 
and that's okay with me


RSS 2.0