Fibromyalgi

Fördröjda reaktioner på fysisk ansträngning eller stressande händelser 
Feberkänsla 
Kalla händer och fötter 
Låg kroppstemperatur 
Nedsatt immunfunktion 
Kraftlöshet 
Oförklarlig viktuppgång eller viktnedgång 
Sug efter kolhydrater och choklad 
Huvudvärk och migrän 
svår smärta som flyttar sig runt i kroppen
Stelhet
Ländryggssmärta
Öronvärk och kliande öron
Lätt eller avbruten sömn icke välgörande
Trötthet/utmattning
Illamående
Ofta kissnödig
Svårigheter att hitta ord
Försämrat närminne
Koncentrationssvårigheter
Känslan av att vara värdelös
Ljuskänslighet
Ljudkänslighet
Domningar
Yrsel (?)
Panikattacker
Lätt för att falla i gråt
Odefinierad ångest som inte har samband med en situation eller ett objekt
Häftig ångest (beror på vad som menas med häftig)
Humörsvängningar
Oförklarlig irritation
Tydliga markerade nagelvallar samt naglar som böjer sig nedåt
Lätt för att få blåmärken och skärsår

okej, har läst om en sjukdom nu som kallas fibromyalgi. eller rättare sagt kollat upp symptomerna för sjukdomen. läste det på en annan blogg som drivs av två tjejer. ena tjejen säger att alla symptomer stämmer in på henne och att sjukdomen inte går att bota utan bara lidra.
när jag läste genom symptomerna märkte jag hur extremt mycket som stämmer in på mig. behöver ju inte ha det för det men blev bara smått fundersam och nästan lite rädd.
någon kraftig viktminskning eller uppgång har jag ju inte även om jag själv tycker att jag blir tjockare hela tiden. men det sitter nog bara i huvudet tror jag... och lätt för att få blåmärken och skärsår har jag inte. annar stämmer allt annat in mer eller mindre.

bara lite fakt

klagande - mitt vanliga jag!

alltså en sak som gör mig helt ledsen är när man verkligen vill kunna ligga i solen och steka tills man faktiskt får lite färg. men problemet med mig är att jag håller på att dö efter tio minuter om det inte blåser. tycket det är super jobbigt. och dessutom så blir min hy helt åt helvete när jag ligger och svettas pga värmen också. därför blir det oftast att jag går in efter ett tag sen mot kvällen när solen försvunnit ångrar jag mig jätte mycket och mår dåligt över att jag är så vit. snacka om problem? -.-
som idag, skulle ligga 40 min på rygg för att inte bränna ansiktet så mycket, efter 20 min trodde jag att hela tiden gått och ville byta sida. tvingade mig att ligga kvar, kändes som att det gick en evighet vilket snarare var tio min. skit jobbigt, låg också så pass sent på dagen så solen tog inte super mycket. vänder mig, somnar till musik och vaknar upp efter en timme. tror ni jag fått någon färg? NEJ! det är det som är så jäkla sjukt. linjerna från bikinin är inte det minsta starkare! it sucks. så för att må lite bättre ska jag ta en halvtimme i ett solarie när jag har tid, faktiskt! sen får jag ligga ute mitt på dagen och typ, duscha i kallvatten med mellanrum. jag SKA bli brun! :@
kan dessutom inte använda solkräm, i huvudet går det absolut inte. hyn blir heeeelt katastrof och lika så kroppen. usch, detta gissas inte! så, solariet next!

nu ska jag snart till hästen, får bli en kortis så hon får röra på sig och när jag kommer hem har jag beställt att få thai-mat som pappa hämtar. tackar!


random bild, men den är söt och symboliserar sommar, tror jag? ;p


När pepp dör ut!

kom hem för ett tag sen efter en extremt mysig dag i stan tillsammans med paulina. åkte först till ica och skaffade ett sommarkort, mötte upp pau, satte oss på bussen in sen gick vi och fikade. blev vars en kycklingbaguett, skulle smakat curry men gud, enligt mig smakade det bara peppar. inte alls gott! sen efter det gick vi i lite olika affärer. införskaffade mig en hel del faktiskt. skriver i slutet vad!
dock stack vi mest in till stan för en anledning - dricka! haha, vilket slog oss när vi satt på bussen påväg hem att vi hade glömt! paulina slängde sig på stoppknappen precis när bussen är vi hållplatsen, han nitar och vi slänger oss av och går tillbaka till stan. ringer en kille som säger att han inte kan komma förens kolockan fem? klockan var kvart över 3 då. KUUUL! därför gick vi till någon annan affär och köpte drinkblandning istället. lika bra att ha liksom. haha, sen var det bara att ta bussen tillbaka till knutan och sen bussen hem till viken!

tanken ikväll var att jag och paulina tillsammans skulle dra till matilda i mölle för att festa. hon har huset för sig själv i 10 dagar, kan det bli bättre? men tydligen så har vi olika åsikter om vad fest är. vi sa att vi skulle dra dig en jäkla massa folk och ha det riktigt roligt. när pau frågra vilka som kommer säger hon vi tre tjejer och två andra killar till...? TVÅ KILLAR? där en dessutom är matildas pojkvän! fest på 5 pers? wtf? kallas det fest? blev såklart jätte besvikna och allt pepp som vi peppat ihop sedan midsommar försvann. ville ju ha en fetefest med massa roligt folk, mycket dricka, musik mm. sån man har när det är FEST! så något mölle blir det inte för våran del. tror jag drar till paulina istället och bara myser. går en lång promenad längst stranden och sen får vi väl helt enkelt se om någonting oväntat inträffar. skulle inte tro det..
this sucks!


vad jag införskaffat mig idag dådå:
en vit klänning
ett par jeansshorts (höga i midjan)
en puderborste
två ögonskuggsbortar
ögonbryndpenna
3 mascaror
ansiktstvätt/djuprengöring
hårspray

ätbart:
kycklingbaguette
ramlösa
McFlyrru balerina kladdkaka

bortsett från hela festgrejen så har dagen varit toppen.
har inte bestämt mig för om jag ska till hästen eller inte. orkar faktiskt inte eftersom det är så varmt och tycker inte det är snällt att rida pga det. måste ju vara grymt jobbigt för dom!
hade dock behövt gå. men antar att jag tar det med paulina ikväll istället.
nu ska jag vila eller raka benen, ciao!


Myskväll in Viken

jag har suttit ute hela kvällen tillsammans med min fina och fluffiga lilla kaninunge. så himla söt är hon!
vi har lyssnat på fåglarna, ätit banan och bara haft det super mysigt!
ska snart släppa in henne i buren så hon får vila lite. kan tänka mig att det är stökigt i hennes lilla hjärna eftersom det är ett helt nytt ställe och nya saker förekommer i princip hela tiden. så en god natts sömn ät vad jag hoppas på för henne! :)

imorgon ska jag och paulina dra in till stan för att införskaffa våra magar en liten fika, kanske något nytt inför spaninen för min del, måste ha en ny bikini! och lite annat kul inför kvällen hos matilda. kommer bli awesome om det bli som vi tänkt oss! HOPPAS HOPPAS!

kan också säga att idag är det andra dagen jag är i stallet utan att rida pga att min stackars ponnys öga blivit totalt sönderbitet av insekter. jätte svullet, irriterat, varigt och usch.. ser så hemskt ut. så igår red jag Thilda istället, gick huuuuur bra som helst. så mycket bättre än vad jag väntat mig. och idag badade jag båda ponnysarna! hoppas inte dom lyckas smutsa ner sig tills imorgon, då blir jag mindre glad. jaja, what to do?
nu ska jag släppa in Stella i buren. mer bloggande imorgon.
PUSS


Adoptera Stella!

natten gick som vanligt över styr. promenerade hem till matilda med Cazper för att leka med Gladys som inte ens var hemma. stackars Cazper! haha, istället gick vi en runda med bara honom och innan vi gick tillbaka till matilda lämnade jag av tuffsen hos mamma.
tillbaka hos matilda och vi börjar snacka om allt möjligt, mest killar - höhöhö. efter någon timme sitter bådatvå framför vars en dator, äkta nördar. vi slår på hög musik, sjunger och fjantar oss, så som vara vi kan x)
klockan tickade och helt plötsligt var den 3 på morgonen. ouups! aja, vi fortsatte iaf att sjunga och nörda oss.
halv sex lägger vi oss för att sova. GREAT! klockan ringer 10, ställer om till 11, somnar om och vaknar halv 2.
det är så det ska vara hah?

när jag kommer hem igen är ytterdörren låst så var tvungen att gå runt huset. när jag passerar våra kaninburar ser jag att den nya buren är fylld med halm. jag måste kolla tänkte jag. och jo då, där hade vi det lilla livet. en helt underbart söt kaninunge, gissar på lejonkanin. gryyymt söt, kunde inte hålla tassarna borta så jag tog upp den och gick ut med den på gräset. gud va glad den såg ut när det fick komma ut och äta lite gräs. gav den även en jordgubbe. åhw! :')
anledningen till varför vi har den hemma är för att den blev upphittad av några som lät polisen ta över den. 5 dagar får djuren på sig, är dom inte sålda eller omhändertagna då så avlivas dom. ALDRIG att någon ska få avliva ett friskt djur? det är ju helt sjukt!
så nej, därför tod vi henne. antingen flyttar hon hem, till syster eller så får hon ett nytt hem. jag hoppas bara på det bästa för henne.


Lilla Stella som jag kallar henne då jag tror det är en hona.


är hon inte helt bedårande? :')


världens sötaste och fluffigaste Stella!


Midsommardagen

Idag har man ju inte haft världens bästa dag om man nu säger som så. började med att hela natten var kaos, kunde inte sova utan låg mest och vred mig. när jag väl somnade vaknade jag kort därpå. från klockan sju till nio ligger jag och försöker sova men lyckas inte pga att mina knän gjorde så jävla ont, så upp ur sängen, ner och fixa te och en macka sen la jag mig i ett varmt bad. värme lindrar nästan all smärta! :)
efter det hade jag bara stallet att "se fram emot". två ponnysar som skulle ridas. smällde handen i pannan när jag märkte att vi glömt nycklarna till sadelkammaren i andra bilen. jaaahapps. blev till att borsta första hästen, gå en promenad på 40 min, ut i hagen igen och ta nästa samma runda. det ända positiva är ju att jag gått en timme och 20 min idag. se det från den ljusa sidan! och nu sitter jag hos matilda som jag tycker är allmänt störd! stackars tjej, alla kill"problam" alltså.
iaf, ska snart gå hem och lägga mig i sängen. kanske slå på en kul film. sånt som jag gör varje kväll liksom.


fina fina ponny


- priinsessahs.webblogg.se

kör en omstart nu dådå. hoppas på att denna bloggen inte bli länkad på någon annan internet sida utan att den förblir lite hemlig! ;)
iaf ett tag framöver tills jag fått en snygg design samt lite bra saker att skriva om. vet ju vem som ska få hjälpa mig med designen när jag ritat klart hur jag vill ha den... (å)


jag inleder alltså min nya blogg med ett simpelt och ganska tråligt inlägg samt en halvmobbad + överredigerad cambild.
inte illa alltså!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0